poniedziałek, 19 października 2015

Super Chmura

Otulacz-olbrzym, który nazwałam Super Chmurą zaczął się od włóczki. Jakiś czas temu kupiłam po raz pierwszy do wypróbowania trzy motki Cashmiry Alize. Cena włóczki jest atrakcyjna, skład stuprocentowo wełniany, trzeba więc ją sprawdzić - pomyślałam. Miała powstać chusta. Niestety, pierwsze próby z Cashmirą nie wypadły za dobrze. Włóczka wydawała mi się mało miękka, dość sztywna, nie pasowała mi do chusty, którą sobie obmyśliłam.  Poszła w kąt. Ale gdy przyszedł wrzesień i zachciało mi się nowego komina, wróciłam do Cashmiry. Pomyślałam, że najlepiej - żeby uniknąć zbyt zbitej i sztywnej dzianiny - zrobić coś mocno dziurawego i na dużo za dużych (z pozoru!) drutach. I tak powstała Super Cloud :-)





Wzorek, który wykorzystałam jest bardzo fajny, równie dobrze wygląda na prawej, jak i na lewej stronie, co w przypadku komina jest ważne. Zużyłam cały mój zapas Cashmiry, czyli trzy motki. Komin jest sprężysty, można go naciągać, dowolnie układać i nosić na różne sposoby.

Może macie ochotę na własną Super Chmurę? Oto przepis.
Przepraszam, że po angielsku, ale nie potrafię za żadne skarby napisać po polsku, co to jest np. k2tg. Nawet bez znajomości angielskiego łatwo się w tym opisie zorientować :-)

A do chusty z Cashmiry jeszcze wrócę! Pomysł mi się rodzi :-)


Super Cloud

Yarn
Cashmira Alize  (100g – 328 yards / 300 meters) - 3 skeins
The sample is knitted with color 21 – light gray

Needles 6,0 (US 10)
Please use the much larger needles than recommended by the producer of your yarn!

Gauge 
13,5 stitches and 9 rounds per 4” (10 cm) in stockinette stitch after blocking.
(Gauge is not essential, but with a different gauge actual finished measurements and total yardage will change.)

Size
One size fits all.
Width (flat): about 76 cm/30”
Height: about 72 cm/28,3” (before joining two ends of your work it should measure about 144 cm/56,7”)

All dimensions - without stretching

Abreviations:
CO – cast on; k – knit; p – purl; yo – yarn over; k2tg – knit 2 stitches together as one; s/sts – stitch/stitches.

CO 72 sts.

Set-up Row 1: knit
Set-up Row 2: knit

Row 1: k4, *yo, k1* to last 4 sts, k4
Row 2: k4, purl to last 4 sts, k4
Row 3: k4, *k2tg* to last 4 sts, k4
Row 4: k4, *yo, k2tg* to last 4 sts, k4
Row 5: like Row 4
Row 6: knit

Repeat Rows 1-6: 30 more times (or to desired length).

Bind off loosely.

Sew two sides/ends of your shawl.
Weave in ends and block shawl lightly. Enjoy :-)




12 komentarzy:

  1. ciekawy i efektowny pomysł:) bardzo mi się podoba takie ujęcie komina:) już go zapisałam do listy: must heve:)
    pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały komin :-) Piękny ażurowy wzór i doskonały kolor :-)
    Dziękuję za przepis wykonania :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie mógł się ten kolor tak w pudle marnować... ;-) Dzięki, Kasia!

      Usuń
  3. Super chmura, dzięki za podzielenie się wzorem i moja Cashmira zniknie z pudła :) pozdrawiam Emilia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja chyba następną partyjkę Cashmiry kupię :-) Polubiłyśmy się jednak! :-)

      Usuń
  4. Świetna chmura i tylko dlaczego nie mam napędu atomowego :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Komin super!:) Fajne są takie wielgasy.
    Po zblokowaniu Cashmira mięknie, nie ma wtedy już tyle tej swojej "szorstkości". Ale wciąż to nie to samo co tzw "budynie" superwash. Cashmirę uwilbiam do brioszek. Leżą idealnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy brioszek nie próbowałam... To będzie mój plan na tę zimę: nauczyć się! :-)

      Usuń
  6. Przepiekny komin wydziergałaś. Jestem nim zachwycona. Wzorkiem częstuję się z wielka ochotą i pieknie dziękuję. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń